دختـــر کـوهستــــان

دختـــر کـوهستــــان

من نیستم چون دیگران بازیچــه بازیگران
دختـــر کـوهستــــان

دختـــر کـوهستــــان

من نیستم چون دیگران بازیچــه بازیگران

برده داری نوین

مصداقش سرکار رفتن من میمونه...

روایت اول:

گفت کارورز بیا سرکار گفتم باشه، اداره کار گفت ماهیانه تا 6 ماه بهت 300 میدن گفتم باشه، رفتیم 50 تومن حساب باز،کردیم، 20 تومن دادیم موسسه کاریابی، بعد از گذشت 4 ماه زنگ زدن که بیا فلان جا تا حقوق بهت بدیم، 20 تومن اونجا گرفتن، گفتن آزمون داره زنگ میزنیم بهتون بیایید آزمون بدید....


روایت دوم:

از صبح تا ظهر یه کله سرپا و با ارباب رجوع های کم سواد که فک میکنن منی که اونجا نشستم حقوق چند میلیونی میگیرم و حقشون رو من دارم میخورم... اکثران عشایر و روستایی با سطح درآمد پایین  و نگران وقتی هستن که ازشون تلف میشه و اگه دیر برسن مجبورن دربس بگیرن و پول ندارن بیچاره هااا...

#در خیلی موارد دیدم عشایر و روستایی ها جدای فرهنگ کمترشون، خیلی بهتر از کارمندا و تحصیل کرده های پرادعا هستن... طرف فکر میکنه چون کارمنده هر طور دلش میخواد میتونه رفتار کنه...


روایت سوم:

این یارو کارفرما فک کرده من احمقم، قبل از اینکه شرایطش و قبول کنم و برم سرکار میدونستم دارم چکار میکنم ولی چاره ای نداشتم. هی ام بهش گفتم منو بعد 6 ماه بیمه نمیکنن تا خودت اقدام نکنی، هی گفت نه دولت خودش باید تو رو بیمه کنه... و به من تا دو سال معافیت بیمه میدن! چند روز پیش از پوستر بزرگی که درباره طرح کارورزی زده بودن عکس گرفتم و نشونش دادم که توش نوشته بود که فقط 23 درصد از حق بیمه کارورز تخفیف میخوره... هنگ کرد و الان قطعا به فکر بیمه نکردن منِ.

چیزی که من میدونم اینه که تا حقوق اداره کاری نیاد تو حساب من دولت همون تخفیف رو هم به کارفرما نمیده!

ماهیانه بهم 200 میده اونم انگار داره صدقه میده،  50 بهم عیدی داده نمیدونم باهاش چکار کنم... خانومه یکساله با ماهی 400 داره میاد فقط چون احتیاج داره و آبرومنده...

بعد کارفرمایی که ماهیانه کمتر از 100 تومن درآمد نداره و خودش منتقد دولت هست.... 

بنده قبل از دولت و حکومت منتقد این مدل افرادم...

جالبه زبون من درازتره چون میدونم بهم احتیاج داره و بهش گفتم تا اردیبهشت بیشتر نمیمونم حالا قراره ارذیبهشت بهم 600 بده. بخور تو سرش پولش...  13 تا کارمند اونجاس اندازه دو نفر حقوق نمیده...

سجاد گفته نرو دیگه... ولی تو خونه بشینم قشنگ بیمار میشیم...

 به هیچ کاریمم نمیرسم...

اینکه اینجا کمتر میام دلیلش فقط خرحمالی کردن برای ی عوضی هست نه ازدواج...

تنها دلیلش محیطش هست، جو سالمی داره...

نظرات 5 + ارسال نظر
نیوشا پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 00:49

واقعا ۲۰۰؟ خودشون رو مسخره کردن یا مردم رو؟ شمام که تحصیل کرده هستین واسه خودتون کارآفرینی کنید، واقعا بخوره تو سرشون با این وضعیتشون

من برا پول نمیرم، میرم چون تو خونه موندن دیونم میکنه و اعتماد بنفسم رو به شدت کم میکنه...
کارآفرینی سرمایه میخواد....

مریم پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 22:07

روزت مبارک, راستشو بگو چی هدیه گرفتی

ممنون عزیزم، روز توام مبااارک باشه:) ^_^
ادکلن

مریم جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:27 http://sooskesiah.blogsky.com

وااااا این که خیلی نامردیه!!!! :///
البته به قول خودت از خونه موندن خیلی بهتره!!!

بیگاریه

banooye bahar جمعه 18 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 18:22 http://khaterateman95.blogsky.com

نه تو از وقتی ازدواج کردی خودتو میگیری دیگه کم میای اینجا(آیکون یه دختر بدجنس)
:))))))

اونقدر خودمو گرفتم دارم ماست میشم

مترسنج دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 20:15 http://dar300metri.blogsky.com/

باز هم تلقین کردی!
از خونه و ازادیهاش زندون نساز. توخونه اگه فقط به سیستم در اختبارت باشه تو این دور و زمونه حتا بصورت افلاین و بدون اتلاف وقتای مجازی کلی چیز میشه یاد گرفت و تو خیلی از زمینه ها میشه کار کرد و یا چیز یاد گرفت. ..
البته منظورم این نیس که کار بیرون رو بیخیال بشی. فرصتای بیرون رو انالیز کن و شان و شخیت خودت رو همیشه اولویت بده....

کاملا درست میگی ولی الان مجبورم برم سرکار نه برای پول، فقط به دلایل دیگه، بوقتش دیگه نمیرم.
...
ممنونک از حرفات :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.